Δημοσιεύθηκε την

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ 2022

Σήμερα Παρασκευή 28-01-2022 κόψαμε τη Βασιλόπιτα για τους μαθητές και το προσωπικό του σχολείου μας και για τα νήπια και το προσωπικό του Ειδικού Νηπιαγωγείου.

Ευχαριστούμε την οικογένεια μαθητή μας για την προσφορά της βασιλόπιτας και του δώρου.

Τυχεροί ήταν ο Χρήστος μαθητής της Γ’ τάξης και η κα. Μαρία Παυλίδου δασκάλα της Κατώτερης Βαθμίδας. Ευχόμαστε Καλή Χρονιά με υγεία και του χρόνου! Χρόνια Πολλά και για τη γιορτή των Γραμμάτων -των Τριών Ιεραρχών- σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς!

Δημοσιεύθηκε την

ΔΙΑΘΕΣΗ SELF-TEST ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ

Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει:

Οι μαθητές όλων των βαθμίδων, εμβολιασμένοι και μη, καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί, θα προμηθεύονται από την Τετάρτη 5 Ιανουαρίου ως και το Σάββατο 8 Ιανουαρίου, πέντε (5) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των δυο πρώτων εβδομάδων επαναλειτουργίας των σχολείων, δηλαδή από 10 Ιανουαρίου έως και 21 Ιανουαρίου 2022.

Υπενθυμίζεται ότι:

* το self-test πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση κάθε Τρίτη και Παρασκευή στο σχολείο, ενώ για την πρώτη εβδομάδα (10-15/1) το self- test θα πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση της Δευτέρας (10/1), της Τρίτης (11/1) και της Παρασκευής (14/1).

* ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για τον νέο κορωνοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self test) είναι υποχρεωτικός για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, εμβολιασμένους και μη, καθώς και για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς.

* βεβαίωση αρνητικού self test οφείλουν να φέρουν όλοι οι μαθητές από 4 έως 18 ετών καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί.

* η δωρεάν διάθεση self test από τα φαρμακεία θα γίνεται και κατά την αργία των Θεοφανίων, την Πέμπτη 6/1, από εφημερεύοντα φαρμακεία.

* η δήλωση και το αποτέλεσμα για τις δημόσιες σχολικές μονάδες καταχωρίζεται στη πλατφόρμα edupass.gov.gr (και όχι στην πλατφόρμα του self-testing.gov.gr), από την οποία εκδίδεται και η Σχολική Κάρτα για COVID-19

* οι εκπαιδευτικοί που δεν είναι εμβολιασμένοι θα πρέπει να πραγματοποιήσουν δυο ράπιντ τεστ και ένα σελφ τεστ – όλα με δική τους επιβάρυνση – την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων και συγκεκριμένα  το ραπιντ τεστ θα πρέπει πραγματοποιηθεί έως και 48 ώρες πριν την προσέλευση της Δευτέρας (10/1) και της Παρασκευής (14/1) ενώ θα πρέπει να πραγματοποιηθεί και σελφ τεστ έως 24 ώρες πριν την προσέλευση της Τρίτης (11/1). Από την δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων, οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να πραγματοποιούν δύο ράπιντ τεστ την εβδομάδα, πριν από την προσέλευση της Τρίτης και της Παρασκευής εκάστης εβδομάδας.

H πλατφόρμα edupass.gov.gr αφορά μόνο τις δημόσιες σχολικές μονάδες. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα εξακολουθήσουν να δηλώνουν το αποτέλεσμα των self-test στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr και να εκδίδουν την Σχολική Κάρτα για COVID-19.

Συνεχίζουμε να παροτρύνουμε τους γονείς μαθητών 5 ετών και άνω να εμβολιάσουν τα παιδιά τους, να αξιοποιήσουν το ισχυρό αυτό όπλο της επιστήμης απέναντι στην COVID-19.

Δημοσιεύθηκε την

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς χαιρετίζει την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας η οποία καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου.

Η ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και γενικότερα στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία. Με τη συγκεκριμένη ημέρα τονίζεται «η πλήρης συμμετοχή και ισότητα», η οποία ορίζεται ως το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία να συμμετέχουν πλήρως στη ζωή και την ανάπτυξη των κοινωνιών τους, να απολαμβάνουν συνθήκες διαβίωσης ίσες με εκείνες των άλλων πολιτών και να έχουν ίσο μερίδιο στη βελτίωση των συνθηκών που προκύπτουν από την κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη.

Η συζήτηση σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία είναι κάθε χρόνο έντονη, αυτό όμως που είναι σημαντικό να συζητηθεί και τελικά να εστιάσουμε την προσοχή μας είναι κατά πόσο αυτά τα δικαιώματα παραβιάζονται και με ποιον τρόπο γίνεται αυτό.

Έρευνες που βασίστηκαν σε συνέντευξη ατόμων με αναπηρία αποκαλύπτουν τέσσερις τρόπους με τους οποίους οι πολίτες παραβιάζουν τα δικαιώματα τους:

1. Παρατεταμένο κοίταγμα

2. Αυτόκλητη βοήθεια

3. Ταπείνωση σε δημόσιους χώρους

4. Αδιάκριτες ερωτήσεις

Τα άτομα με αναπηρία δεν μας έχουν ανάγκη μόνο στις 3 Δεκεμβρίου αλλά είναι σημαντικό όποτε μπορούμε να είμαστε όλοι μας συνοδοιπόροι στην προάσπιση των δικαιωμάτων τους και στην αποφυγή παραβίασης αυτών .

«Στο δικαίωμα για ΖΩΗ δεν πρέπει να υπάρχουν διακρίσεις. Δεν υπάρχουν κατηγορίες ανθρώπων. Υπάρχουν μόνο άνθρωποι.» Αντώνης Τσαπατάκης – Παραολυμπιονίκης Κολύμβησης

Δράμα Αγγελική Λογοθεραπεύτρια
Καμπούρης Γρηγόρης  Κοινωνικός Λειτουργός
Νανά Αναστασία Ψυχολόγος